NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA DOTYCZĄCE PLATFORMY B2B BUDMECH

Zastosowane skróty:
BOK – Biuro Obsługi Klienta
DTH – Doradca Techniczno-Handlowy

Funkcjonalności

  1. Kto może robić zakupy na Platformie B2B?

Zakupy na Platformie B2B mogą być realizowane wyłącznie przez firmy w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

  1. Jak zacząć korzystanie z Platformy B2B?

Aby skorzystać z Platformy B2B należy zarejestrować się i założyć konto. W tym celu wejdź na stronę b2b.budmech.pl i korzystając z formularza Zarejestruj się, wpisz dane firmy niezbędne do założenia konta. Po ich weryfikacji, informacje z danymi dostępu do konta zostaną wysłane na adres mailowy podany przy rejestracji.

  1. Ilu pracowników z mojej firmy może korzystać z konta na Platformie B2B?

Liczba osób korzystających z konta jest dowolna. Każdy Pracownik wskazany przez Klienta może otrzymać indywidualny dostęp z własnymi danymi do logowania.

  1. Czy jest możliwość ograniczenia dostępu do konta dla wybranych pracowników z tej samej firmy?

Tak. Zakładając konto na Platformie B2B można wybrać jeden z dwóch wariantów dostępu do danych zgromadzonych na koncie Klienta. Opcja B2B – to pełen dostęp do konta, w tym do danych wrażliwych takich jak płatności, warunki handlowe etc. Opcja B2B Pracownik – to dostęp bez możliwości wglądu w dane wrażliwe.

  1. Jakie są formy kontaktu z obsługą Platformy B2B?

Są trzy sposoby kontaktu z obsługą. Po zalogowaniu, w lewym górnym rogu znajduje się kontakt do Opiekuna Klienta, czyli osoby z Biura Obsługi Klienta (BOK), z którą można się kontaktować bezpośrednio w sprawach związanych z obsługą Platformy B2B. W kwestii warunków handlowych, należy kontaktować się z dedykowanym Doradcą Techniczno-Handlowym.

Jeżeli Klient nie posiada kontaktu do DTH, należy skontaktować się z BOK lub wysłać zapytanie na adres b2b@budmech.pl.

  1. Czy korzystanie z Platformy B2B jest płatne?

    Nie, Klient nie ponosi żadnych kosztów związanych z dostępem do Platformy B2B.

  2. Jakie są konsekwencje braku aktywności na koncie?

    Nie ma żadnych konsekwencji z tym związanych.

  3. Czy otrzymam dedykowanego Opiekuna po zalogowaniu do Platformy B2B?

Tak, dane kontaktowe do Opiekuna widoczne będą w lewym górnym roku okna, po zalogowaniu.

  1. Czy są minimalne progi zamówień, jakie należy wykonać w ciągu miesiąca?

Nie wymagamy od Klienta minimalnego progu zamówień w ciągu miesiąca.

  1. Nie znalazłem/am odpowiedzi na moje pytanie. Co mogę zrobić?

Skontaktuj się z dedykowanym Opiekunem lub napisz na b2b@budmech.pl.

Wysyłka

  1. Jakie są dostępne opcje wysyłki?

Zamówienia realizowane są za pomocą firm kurierskich oraz innych transportów. Możliwy jest również odbiór osobisty – patrz punkt poniżej. Wysyłki realizowane są na identycznych zasadach jak w przypadku tradycyjnie składanych zamówień.

  1. Jak mogę odebrać zamówienie osobiście?

Przy składaniu zamówienia pojawią się opcje wysyłki. Należy wybrać preferowany sposób z opcji Odbiór/Kurier oraz wpisać w polu Komentarz do zamówienia preferowany termin i czas (godzinę) odbioru zamówienia (awizacja). W odpowiedzi otrzymasz powiadomienie z BOK o potwierdzeniu awizacji lub propozycji innego terminu odbioru towaru.

  1. Jaki jest czas dostawy zamówienia?

Czas dostawy każdego zamówienia określany jest indywidulanie. Zamówienia złożone za pomocą Platformy B2B mają najwyższy priorytet.

  1. Co zrobić gdy produkt uległ zniszczeniu w dostawie?

Zgłoś reklamację przez Platformę B2B. W Strefie Klienta w zakładce Płatności odnajdziesz fakturę do dostawy. Kliknij w nią, wybierz opcję Reklamuj i zgłoś nam swoje uwagi.

Płatności

  1. Jakie są możliwe formy płatności?

W polu Płatności znajduje się lista dostępnych metod płatności.

  1. Kiedy i w jaki sposób otrzymam fakturę do złożonego zamówienia?

Jeżeli nie masz podpisanego oświadczenia o akceptacji faktur i dokumentów wystawianych i przesyłanych w formie elektronicznej, otrzymasz fakturę tradycją pocztą. W przypadku podpisanego oświadczenia, otrzymasz fakturę drogą mailową. Możesz zawsze pobrać faktury z zakładki Płatności widocznej w Strefie Klienta. Jeżeli wyrazisz chęć podpisania oświadczenia o akceptacji faktur i dokumentów wystawianych i przesyłanych w formie elektronicznej, pobierz je w zakładce Do pobrania, wypełnij, podpisz i odeślij na adres faktury@budmech.pl

  1. Czy mogę otrzymać fakturę pro-forma?

Tak, zgłaszając taką potrzebę do dedykowanego Opiekuna lub BOK. Faktura pro-forma zostanie wysłana na podany adres mailowy.

  1. Jak wygląda procedura udzielania rabatów?

Warunki handlowe nadawane są indywidulanie dla każdego Klienta. W tym celu skontaktuj się z Twoim Doradcą Techniczno-Handlowym.

  1. Czy istnieje możliwość indywidualnej wyceny produktów?

Tak, należy dodać produkty do koszyka i zmienić opcję Zamówienie na Zapytanie.

Zamówienia

  1. Jak sprawdzić aktualny status mojego zamówienia?

W Strefie Klienta dostępne są Twoje zamówienia z opisanym aktualnym statusem.

Zamówienie niepotwierdzone – wpłynęło, oczekuje na potwierdzenie przez BOK;

Zamówienie potwierdzone – zarejestrowane w systemie;

Zamówienie w realizacji – w trakcie przygotowywania;

Zamówienie zrealizowane – gotowe do wysyłki lub wysłane/odebrane.

W przypadku niejasności, skontaktuj się z BOK.

  1. Czy można dołożyć dodatkowy produkt do złożonego wcześniej zamówienia?

Nie, edycja złożonego zamówienia jest niemożliwa. Należy złożyć kolejne zamówienie.

  1. Jak postępować w przypadku błędnie zamówionego produktu?

Należy skontaktować się z BOK. Szczegóły realizacji zamówienia opisują Ogólne Warunki Sprzedaży dostępne w Strefie Klienta w zakładce Do pobrania.

  1. Czy wysyłka produktów może być zrealizowana poza granicami kraju?

Tak.

  1. Jak zmienić adres wysyłki w złożonym zamówieniu?

Po złożeniu zamówienia nie ma możliwości edycji jego treści. Należy skontaktować się z BOK.

  1. Czy mogę złożyć zamówienie mailowo bądź telefonicznie?

Realizujemy zamówienia składane drogą elektroniczną (mail) oraz przez telefon. Zamówienia składane za pośrednictwem Platformy B2B traktowane są priorytetowo.

  1. Czy istnieje możliwość łączenia kilku zamówień w jedno zbiorcze?

Tak, należy złożyć kolejne zamówienie na Platformie B2B i skontaktować się z dedykowanym Opiekunem.

8. Czy Klient może przekształcić ofertę na zamówienie na Platformie B2B?

Przechodzimy do Strefy klienta i w menu po lewej stronie wybieramy Oferty. Na liście wyszukujemy numer oferty, która chcemy zrealizować. Po wejściu w dokument mamy do wyboru opcje:

Drukuj, poprzez którą generujemy dokument w formacie PDF.

Realizuj ofertę, poprzez którą pozycje zawarte na ofercie przenoszą się do koszyka. Dalej należy postępować jak w przypadku realizacji zamówienia.

Aby zrealizować ofertę, dokument musi być zatwierdzony w CDN X

Reklamacje i zwroty

  1. Jak wygląda proces reklamacyjny w przypadku np. wadliwego towaru lub niezgodności w otrzymanym zamówieniu?

Zgłoś reklamację przez Platformę B2B. W Strefie Klienta w zakładce Płatności znajdź fakturę do dostawy i kliknij w nią. Następnie wybierz opcję Reklamuj i zgłoś nam swoje uwagi.

  1. Czy istnieje możliwość zwrotu towaru i jak wygląda proces zwrotu?

Tak, jeśli towar nie był używany można go zwrócić w oryginalnym opakowaniu lub w opakowaniu, które uniemożliwia jego uszkodzenie, z dołączonym Formularzem zwrotu. W przypadku decyzji o zwrocie, prosimy o wcześniejszy kontakt z dedykowanym Opiekunem. Zwrotowi podlega jedynie koszt zakupu produktu, a koszt dostawy do Klienta jest bezzwrotny. Przesyłka zwrotna jest realizowana na koszt Kupującego. Zwracany towar musi być pełnowartościowy. Jeżeli zwracany towar będzie niepełnowartościowy, Sprzedającemu przysługuje prawo odmowy przyjęcia zwrotu lub wystawienia noty kosztowej z tytułu pomniejszenia wartości towaru. Wycena powstałych uszkodzeń towaru leży w gestii Sprzedającego. Formularz zwrotu towaru znajduje się w Strefie Klienta w zakładce Do pobrania.

Produkty

  1. Czy stany magazynowe widoczne po zalogowaniu do indywidualnego konta są aktualne?

Dokładamy wszelkich starań, aby stany magazynowe widoczne na Platformie B2B były zawsze aktualne. W szczególnych okolicznościach, np. gdy ilość danego towaru jest minimalna, lub równolegle spływa zamówienie na ten sam towar, mogą zdarzyć się sytuacje, w których stan magazynowy nie zostanie zaktualizowany w czasie rzeczywistym.

  1. Co zrobić jeśli nie mogę odnaleźć produktu w ofercie?

Skontaktuj się z BOK lub dedykowanym Opiekunem.

  1. Jak zaplanować zakup produktu, który jest aktualnie niedostępny?

Dokładamy wszelkich starań, aby utrzymać wysokie stany magazynowe. Może się jednak zdarzyć sytuacja w której dany produkt będzie niedostępny. W takim przypadku, należy wejść w dany produkt i sprawdzić:

– czy dostępne są zamienniki dla tego produktu,

– czy określona jest dla niego planowana dostawa.

Jeżeli podpowiedzi nie okażą się pomocne, skontaktuj się z dedykowanym Opiekunem w celu weryfikacji dostępności produktu w innych magazynach naszych Oddziałów.

  1. Czy mogę skonsultować się w sprawie doboru odpowiednich produktów?

Skontaktuj się z dedykowanym Opiekunem. Służymy pomocą i doradztwem.

  1. Co zrobić gdy zakupiony produkt uległ uszkodzeniu lub ma wadę fabryczną?

Zgłoś reklamację przez Platformę B2B. W Strefie Klienta w zakładce Płatności znajdź fakturę do dostawy i kliknij w nią. Następnie wybierz opcję Reklamuj i zgłoś nam swoje uwagi.

Techniczne

  1. Co zrobić gdy nie pamiętam hasła do konta?

Na stronie b2b.budmech.pl kliknij nie pamiętasz hasła? i postępuj zgodnie z instrukcją.

  1. Jak zmienić hasło do mojego konta na Platformie B2B?

Na stronie b2b.budmech.pl kliknij nie pamiętasz hasła? i postępuj zgodnie z instrukcją.

  1. Jak dodać nowy adres dostawy?
    W Strefie Klienta, w zakładce Moje dane, wybierz Dodaj adres i wprowadź nowy adres.
  2. Jak edytować obecny adres dostawy?
    W Strefie Klienta w zakładce Moje dane w sekcji Adresy dostawy wybierz opcję Edytuj i wprowadź nowe dane.
  3. Co zrobić gdy strona się nie wczytuje prawidłowo?
    W pierwszej kolejności należy sprawdzić czy adres w pasku to b2b.budmech.pl Jeśli po sprawdzeniu adresu strona nadal się nie wczytuje to należy wyczyścić historie przeglądania w zakresie ustawień witryn i plików cookies.

O Budmech

  1. Z kim zawieram umowę sprzedaży składając zamówienie?

Właścicielem Platformy B2B jest Budmech sp. z o.o. sp.k.

  1. Gdzie mieści się Wasze biuro/ magazyn?

Adresy wszystkich naszych Oddziałów znajdują się na stronie budmech.pl w zakładce Kontakt.

  1. W jakich godzinach pracujecie?

Pracujemy od poniedziałku do piątku, w godzinach 8.00-16.00. Jeżeli godziny pracy ulegają zmianie (np. z powodu inwentaryzacji), zamieszczamy stosowny komunikat na stronie budmech.pl.

  1. Czy działacie tylko online?

Prowadzimy sprzedaż stacjonarną i internetową. Zakupy online na Platformie B2B oferują szereg dodatkowych korzyści, zamówienia składane tą drogą mają status priorytetowy.

  1. Gdzie znajdę regulamin sklepu?

Link do regulaminu Platformy B2B znajduje się pod adresem b2b.budmech.pl.

Korzyści

  1. Jakie korzyści dają mi zakupy na Platformie B2B?
  • dostęp do oferty 24/7,
  • priorytetowy status zamówień,
  • składanie powtarzających się zamówień za pomocą jednego kliknięcia,
  • stany magazynowe odświeżane w czasie rzeczywistym,
  • szybka, intuicyjna wyszukiwarka,
  • indywidulane warunki handlowe,
  • zakupy z dowolnego urządzenia bez konieczności instalowania dodatkowych aplikacji,
  • automatyczne przypomnienia o płatnościach po wymaganym terminie,
  • status realizacji zamówień,
  • historia faktur, zamówień i płatności,
  • reklamacje online.