Siłowniki sektorowe J4C

Elektryczne sektorowe siłowniki J+J J4C to kompaktowe, zaawansowane urządzenia do sterowania zaworami o ustalonym kącie otwarcia. Umożliwiają automatyzację zaworów motylkowych i kulowych w tym kulowych zaworów trójdrożnych z trzema położeniami pracy. Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom technicznym są doskonałym wyborem do przeróżnych aplikacji.

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Napisz do nas

Specyfikacja techniczna

  • zakres napięcia: 24 – 240 V DC / AC (50/60 Hz)
  • moment obrotowy**: 2 Nm – 50 Nm
  • maksymalna ilość obrotów: 13,5
  • czas pracy: 4-12 s
  • praca S3: 75%
  • zakres temperatury pracy: -20°C – +70°C
  • klasa ochrony: IP67
  • materiał obudowy: Poliamid (PA6)
  • sterowanie awaryjne za pomocą pokrętła
  • 2 dodatkowe beznapięciowe przekaźniki krańcowe
  • elektroniczna kontrola momentu obrotowego
  • automatyczna grzałka antykondensacyjna: 3,5 W
  • kolorowa dioda LED sygnalizująca pracę silnika
  • wskaźnik położenia zaworu i kierunek obrotu
  • standard połączenia z zaworem ISO 5211
  • waga: 1,9 – 3,8 kg
  • komunikacja Bluetooth.

 

Opcje:

  • ModBus
  • cyfrowy system pozycjonowania DPS – sterowanie sygnałami analogowymi 0 – 20, 4 – 20 mA, 0 – 10 V, 1 – 10 V.

 

Podstawowe funkcje:

  • wielonapięciowe: system automatycznie przekształca napięcie zasilania w 24 V DC, czyli napięcie, którym zasilane są wszystkie silniki siłowników serii J4C.

Opcje zasilania:

J4C: S20 – S300; 24 – 240 V DC / AC

J4C: B20 – B40; tylko 12 V DC / AC.

  • podzielona płytka PCB: modułowa konstrukcja umożliwia łatwą wymianę układów elektronicznych, serwisowanie siłownika oraz integrację z dodatkowymi modułami opcjonalnymi.

  • silnik bezszczotkowy: zastosowanie silników bezszczotkowych pozwala zwiększyć wydajność, wyeliminować straty związane z siłami tarcia, wymagania konserwacyjne napędu, ograniczyć wydzielanie ciepła i hałasu. Bezszczotkowe silniki synchroniczne z jednym lub większą liczbą magnesów trwałych gwarantują bezawaryjne działanie przez  60 000 operacji.
  • wizualna kontrola operacji VCO: stale świecąca zewnętrzna dioda LED wskazuje na normalną pracę siłownika. Częstotliwości migania i zmiana koloru diody LED wskazują na aktualny stan siłownika.

  • elektroniczny ogranicznik momentu obrotowego ETS: aby zapobiec uszkodzeniu jednostki lub zaworu, siłowniki posiadają elektroniczny układ sterowania momentem obrotowym, który zatrzymuje pracę siłownika w przypadku wykrycia poboru mocy przez silnik większego niż dopuszczalny. System zatrzymuje siłownik i zwalnia nacisk na koła zębate, aby ułatwić aktywację awaryjnego sterowania ręcznego (MO). Jednocześnie zewnętrzna dioda LED emituje częstotliwość kolorowych błysków, wskazując, że siłownik zatrzymał się z powodu nadmiernego momentu obrotowe.
  • manualne sterowanie awaryjne: ustawienie dźwigni w pozycji MANUAL automatycznie rozłącza układ napędowy od przekładni zębatej i zawór można obsługiwać ręcznie. Jeśli po wykonaniu tej czynności dźwignia nie zostanie przestawiona z powrotem w pozycję AUTO i zostanie wysłany sygnał manewru otwarcia lub zamknięcia zaworu, siłownik nie poruszy się, a dioda LED zacznie migać, wskazując manualny tryb pracy siłownika.

  • WFC pomocnicze mikrowyłączniki: siłownik wyposażony jest w 4 mikrowyłączniki kontaktowe: 2 służące do zatrzymywania silnika i 2 beznapięciowe przełączniki pomocnicze służące do przekazywania sygnału położenia krańcowego – „otwarty – zamknięty”.

  • kontrola temperatury: termostatycznie sterowana grzałka 3,5 W automatycznie utrzymuje temperaturę wnętrza powyżej 20°C, aby zapobiec uszkodzeniom spowodowanym kondensacją pary wodnej. Wewnątrz siłownika nie należy odłączać zasilania przy bezczynności siłownika, ponieważ odłącza to system kontroli temperatury ATC.

Karta produktowa