Siłowniki sektorowe J4C
Elektryczne sektorowe siłowniki J+J J4C to kompaktowe, zaawansowane urządzenia do sterowania zaworami o ustalonym kącie otwarcia. Umożliwiają automatyzację zaworów motylkowych i kulowych w tym kulowych zaworów trójdrożnych z trzema położeniami pracy. Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom technicznym są doskonałym wyborem do przeróżnych aplikacji.
Specyfikacja techniczna
- zakres napięcia: 24 – 240 V DC / AC (50/60 Hz)
- moment obrotowy**: 2 Nm – 50 Nm
- maksymalna ilość obrotów: 13,5
- czas pracy: 4-12 s
- praca S3: 75%
- zakres temperatury pracy: -20°C – +70°C
- klasa ochrony: IP67
- materiał obudowy: Poliamid (PA6)
- sterowanie awaryjne za pomocą pokrętła
- 2 dodatkowe beznapięciowe przekaźniki krańcowe
- elektroniczna kontrola momentu obrotowego
- automatyczna grzałka antykondensacyjna: 3,5 W
- kolorowa dioda LED sygnalizująca pracę silnika
- wskaźnik położenia zaworu i kierunek obrotu
- standard połączenia z zaworem ISO 5211
- waga: 1,9 – 3,8 kg
- komunikacja Bluetooth.
Opcje:
- ModBus
- cyfrowy system pozycjonowania DPS – sterowanie sygnałami analogowymi 0 – 20, 4 – 20 mA, 0 – 10 V, 1 – 10 V.
Podstawowe funkcje:
- wielonapięciowe: system automatycznie przekształca napięcie zasilania w 24 V DC, czyli napięcie, którym zasilane są wszystkie silniki siłowników serii J4C.
Opcje zasilania:
– J4C: S20 – S300; 24 – 240 V DC / AC
– J4C: B20 – B40; tylko 12 V DC / AC.
- podzielona płytka PCB: modułowa konstrukcja umożliwia łatwą wymianę układów elektronicznych, serwisowanie siłownika oraz integrację z dodatkowymi modułami opcjonalnymi.
- silnik bezszczotkowy: zastosowanie silników bezszczotkowych pozwala zwiększyć wydajność, wyeliminować straty związane z siłami tarcia, wymagania konserwacyjne napędu, ograniczyć wydzielanie ciepła i hałasu. Bezszczotkowe silniki synchroniczne z jednym lub większą liczbą magnesów trwałych gwarantują bezawaryjne działanie przez 60 000 operacji.
- wizualna kontrola operacji VCO: stale świecąca zewnętrzna dioda LED wskazuje na normalną pracę siłownika. Częstotliwości migania i zmiana koloru diody LED wskazują na aktualny stan siłownika.
- elektroniczny ogranicznik momentu obrotowego ETS: aby zapobiec uszkodzeniu jednostki lub zaworu, siłowniki posiadają elektroniczny układ sterowania momentem obrotowym, który zatrzymuje pracę siłownika w przypadku wykrycia poboru mocy przez silnik większego niż dopuszczalny. System zatrzymuje siłownik i zwalnia nacisk na koła zębate, aby ułatwić aktywację awaryjnego sterowania ręcznego (MO). Jednocześnie zewnętrzna dioda LED emituje częstotliwość kolorowych błysków, wskazując, że siłownik zatrzymał się z powodu nadmiernego momentu obrotowe.
- manualne sterowanie awaryjne: ustawienie dźwigni w pozycji MANUAL automatycznie rozłącza układ napędowy od przekładni zębatej i zawór można obsługiwać ręcznie. Jeśli po wykonaniu tej czynności dźwignia nie zostanie przestawiona z powrotem w pozycję AUTO i zostanie wysłany sygnał manewru otwarcia lub zamknięcia zaworu, siłownik nie poruszy się, a dioda LED zacznie migać, wskazując manualny tryb pracy siłownika.
- WFC pomocnicze mikrowyłączniki: siłownik wyposażony jest w 4 mikrowyłączniki kontaktowe: 2 służące do zatrzymywania silnika i 2 beznapięciowe przełączniki pomocnicze służące do przekazywania sygnału położenia krańcowego – „otwarty – zamknięty”.
- kontrola temperatury: termostatycznie sterowana grzałka 3,5 W automatycznie utrzymuje temperaturę wnętrza powyżej 20°C, aby zapobiec uszkodzeniom spowodowanym kondensacją pary wodnej. Wewnątrz siłownika nie należy odłączać zasilania przy bezczynności siłownika, ponieważ odłącza to system kontroli temperatury ATC.