Ochrona przed śniegiem

System ochrony przeciwśniegowej ma za zadanie zabezpieczenie przed zsuwającym się z połaci dachowej śniegiem. Odpowiednio rozmieszczone elementy systemu znacznie utrudniają samoistne obsuwanie się czapy śnieżnej z dachu. Dzięki zastosowaniu odpowiednich akcesoriów, można uniknąć uszkodzeń mechanicznych rynien, okapów czy elewacji.  Pozwala to również w istotny sposób poprawić bezpieczeństwo przechodniów.

O wytrzymałości i skuteczności działania zapór decyduje gęstość rozmieszczenia ich podpór – wsporników. Ilość wsporników zależy od długości i rodzaju zapór, stref klimatycznych, konstrukcji dachu, ukształtowania terenu, orientacji geograficznej budynku – należy wyznaczyć indywidualnie dla każdego dachu. W instrukcjach montażowych zamieszczone są wskazówki, które mogą pomóc we wstępnym doborze liczby wsporników.

Polska norma PN-EN 1991-1-3 określa m.in. podział kraju na strefy obciążenia konstrukcji budynków śniegiem. W zależności od położenia budynku w danej strefie śniegowej konieczny jest odpowiedni dobór ilości wsporników, który pozwoli na przeniesienie obciążenia śniegu i jednocześnie nie pozwoli na zniszczenie zabezpieczeń. Rozstaw wsporników nie powinien przekraczać: 60 cm dla strefy 1, 2 i 3 oraz 40 cm dla strefy 4 i 5. W przypadku budynków położonych powyżej 1000 m n.p.m. we wszystkich strefach rozstaw nie może przekraczać 40 cm. Dodatkowo na dachach o spadku większym niż 40 stopni i długości połaci powyżej 8 metrów powinny być zamontowane przynajmniej dwa rzędy rozbijaczy śniegu.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą systemów ochrony przed śniegiem.

Płotek przeciwśniegowy 15 cm

 

Stanowią zabezpieczenie przed lawinowym osuwaniem się śniegu z połaci dachowych. Ich stosowanie znacznie zwiększa bezpieczeństwo wokół budynku. System ochrony przeciwśniegowej dostosowany jest do każdego pokrycia dachowego. W ofercie posiadamy płotki o długości: 1,0 m; 1,2 m; 2,0 m; 3,0 m.

Specyfikacja:

  • materiał – stal, blach grubości ≠ 2 mm,
  • ochrona antykorozyjna – ocynk +malowanie proszkowe.

Na życzenie Klienta istnieje możliwość pomalowania ław metodą proszkową zgodnie z paletą RAL.

Wskazówka: płotki można łączyć za pomocą specjalnie to tego zaprojektowanych łączników tworząc ciągi o potrzebnej długości. Do jednego łączenia stosuje się 2 szt. łącznika płotka.

Łącznik płotka przeciwśniegowego

Służy do łączenia płotków przeciwśniegowych w zapory o potrzebnej długości.

Do połączenia dwóch płotków wymagane są dwa łączniki.

Na życzenie Klienta istnieje możliwość pomalowania płotka metodą proszkową zgodnie z paletą RAL.

Wspornik płotka do blachodachówek

Służy do montażu płotków przeciwśniegowych na dachach pokrytych blachami profilowanymi. Konstrukcja wspornika umożliwia zamontowanie go do konstrukcji nośnej pokrycia i wymaga wykonania otworów montażowych w pokryciu. Gęstość rozmieszczenia wsporników i sposób montażu zgodnie z zaleceniami. Wspornik dostępny w dwóch wersjach: 350/15 i 350/35.

Specyfikacja:

  • materiał – stal, płaskownik 30 x 4 mm,
  • ochrona antykorozyjna – cynk ogniowy.

Na życzenie Klienta istnieje możliwość pomalowania wspornika metodą proszkową zgodnie z paletą RAL.

Wspornik płotka do dachówki

Służy do montażu płotków przeciwśniegowych na dachach pokrytych dachówkami. Jego konstrukcja umożliwia montaż do krokwi. Gęstość rozmieszczenia wsporników i sposób montażu zgodnie z zaleceniami.

Specyfikacja:

  • materiał – stal, płaskownik 30 x 4 mm,
  • ochrona antykorozyjna – ocynk + malowanie proszkowe .

Na życzenie Klienta istnieje możliwość pomalowania wspornika metodą proszkową zgodnie z paletą RAL.

Wspornik płotka do blach na rąbek

Służy do montażu płotków przeciwśniegowych na dachach pokrytych blachą rąbek stojący.

Używany do montażu płotków do pokryć typu rąbek:

  • z blachy na rąbek stojący pojedynczy
  • z blachy na rąbek stojący kątowy
  • z blachy na rąbek stojący podwójny
  • panele dachowe na rąbek.

Specyfikacja:

  • materiał – stal, płaskownik 4 mm,
  • ochrona antykorozyjna – ocynk + malowanie proszkowe .

Na życzenie Klienta istnieje możliwość pomalowania wspornika metodą proszkową zgodnie z paletą RAL.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Napisz do nas